Jedziemy do warsztatu samochodowego

Dodane: 07-06-2016 09:25
Jedziemy do warsztatu samochodowego wahacze sklep

Bezpieczna jazda samochodem

Często nie zastanawiamy się jakie mogą być konsekwencje usterki samochodowej. Największym niebezpieczeństwem jest oczywiście awaria podczas jazdy, a jeśli się nam ona przydarzy, może to być zagrożenie dla nas oraz dla innych uczestników ruchu drogowego. Bardzo ważne jest więc to, byśmy zawsze dbali o stan naszego samochodu i regularnie sprawdzali, czy wszystko działa w nim tak jak powinno. Skutki awarii na drodze mogą być dość uciążliwe oraz wiązać się z różnymi niedogodnościami i wysokimi kosztami, gdy na przykład konieczne będzie holowanie. Oprócz obowiązkowych przeglądów warto od czas do czasu poddać auto dodatkowej kontroli, co pozwoli nam uniknąć wielu niespodzianek i zapewni bezpieczne i komfortowe podróżowanie na długi czas.


Z Wikipedii, definicja wahacza:

Wahacz ? sztywny człon mechanizmu wykonujący cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi obrotu o ograniczonym kącie obrotu. Po wykonaniu ruchu wahacz wraca do położenia wyjściowego kończąc cykl pracy. Bieg powrotny może być ruchem czynnym lub jałowym.

Wahacz stosowany jest powszechnie jako element maszyn zwłaszcza w motoryzacji. Jest używany jako element zawieszenia pojazdów od osi najczęściej odizolowany silentblokami (tulejami metalowo-gumowymi) w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni, po której pojazd się porusza.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wahacz


Podstawowe fakty

Zawieszenie pojazdu ? zespół elementów łączących koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i sterowność pojazdu. Zawieszenie jest częścią podwozia, a w jego skład wchodzą:

elementy prowadzące koło ? odpowiadają za prowadzenie, skok i geometrię zawieszenia ? np. wahacz, drążek poprzeczny (np. drążek Panharda) lub wzdłużny,
elementy resorujące (np. resor piórowy lub sprężyna śrubowa),
elementy tłumiące (amortyzator).
Ze względu na budowę zawieszenie dzielimy na:

zależne ? ruch jednego koła danej osi wpływa na drugie koło (np. sztywny most na resorach piórowych),
niezależne ? ruch jednego koła danej osi nie wpływa na drugie koło (np. kolumna MacPhersona),
półzależne ? ruch jednego koła danej osi w niewielkim stopniu wpływa na drugie koło (np. zawieszenia z belką skrętną lub resor piórowy poprzeczny).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zawieszenie_pojazdu



© 2019 http://informator.nowaruda.pl/